Blog

Váltás az iroda és a home office között – mik a hátrányok?

2021.01.18 12:37

Egyre nagyobb a valószínűsége, hogy a járvány lecsengése után is elérhető lesz az otthoni munkavégzés. Korábbi bejegyzésünkben összegyűjtöttük, milyen előnyökkel jár, ha a home office és az iroda között ingázunk, most tárgyaljuk meg a hátrányokat is!

Csoportbontással a kapcsolat is lazul

Ha rotációs munkahellyé alakul az iroda (azaz váltottan használjuk az asztalokat), akkor elegendő egy kisebb teret bérelni, hiszen a dolgozók nagyjából fele otthonról űzi az ipart. Jó hír ez a cégeknek, viszont érdemes megvizsgálni, hogyan hat a kollégákra a napi kapcsolat hiánya.

Személyes találkozások alkalmával könnyebben intézhetők a feladatok, de ha csupán a csapat egyik fele dolgozik a munkahelyen, nagyobb a valószínűsége, hogy az információ nem jut el minden érintetthez. Vegyük hozzá azt is, a jó munkakapcsolathoz szükséges némi szemtől szembeni kontaktus. Ezt otthonról nem lehet pótolni még a gyakori online meetingek alkalmával sem.

A vezetőknek több energiát kell fordítaniuk a csoportok összefogására, a zavartalan információáramlásra, és hogy mindenki egyenlő elbírálásban részesüljön.

Távolságtartás, maszk és fertőtlenítés – manapság ezek kellenek a céges laptop mellett az irodai munkavégzéshez.

 

Produktivitást mérő alkalmazások – tényleg a bizalom hiánya?

Már a vírus előtt is számtalan szektorban használták a dolgozók hatékonyságát mérő eszközöket, de a vírushelyzet alatt lényegesen nőtt alkalmazásuk. Egyes helyeken pusztán az alkalmazottak rögzítik, milyen feladatra mennyi időt szánnak, de vannak vállaltok, ahol az óránkénti kattintások számán keresztül monitoroznak.

Kétélű fegyver, hiszen beosztottként felmerül bennünk, hogy elégedetlenek a munkákkal, vezetőként pedig egy sztahanovista benyomását kelthetjük. A legcélszerűbb, ha a home office-ban és a bent dolgozó kollégákat egyformán kezeljük – vagy mindenki használja az alkalmazást, vagy senki.

A kreatív, alkotó tevékenységet végzőknél (mint pl. egy UX designer) ugyan lehet mérni, hogy egyetlen nap alatt mennyi feladatot sikerült kipipálni, viszont a mennyiség a minőség rovására mehet. Másik oldalról, ha mindenki lelkiismeretesen végzi a feladatát, akkor nem kell tartunk attól, hogy a szoftver szerint nem vagyunk elég produktívak.

Minden munkavállalót megillet a bizalom, akár otthonról, akár irodából dolgozik. Ezzel pedig az alkalmazottnak nem tanácsos visszaélni. Akár monitorozzák a teljesítményét, akár nem.

Szoftver helyet legyen több meeting. Szerintünk.

Vírusmentes iroda sajnos nem létezik

Számtalan cikket olvashatunk róla, hogyan tegyük a munkahelyet vírusbiztossá. A megfelelő távolságtartáson, a bútorok átrendezésén, és a folyamatos fertőtlenítésen túl a csoportbontás is hatékony módszer – egy ideig.

A legbiztosabb persze, ha mindenki otthonról dolgozik, de mint írtuk, ez nem mindenhol valósítható meg. A munkaterületen túl érdemes odafigyelni az étkező és a teakonyha fokozott tisztántartására, és még ebéd közben is tartsuk meg a kellő távolságot!

A legfontosabb, ha betegnek érezzük magunkat, ne fertőzzük tele az irodát, maradjunk otthon!

officeplaza-hu a FAVI.hu-n